Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

На базе УМЦ состоялось заседание ММО учителей географии, биологии  и химии

21 ноября 2024 г. на базе УМЦ состоялось заседание ММО учителей географии, биологии  и химии по материалам методической проектировочной сессии «Проектирование образовательного процесса в соответствии с требованиями ФГОС ОО, ФООП, ФАОП: формирование и развитие читательской грамотности участников образовательного процесса», организованной методистами кафедры ЕНО НИПКиПРО 31 октября 2024 года. На мероприятии присутствовало 28 педагогов.

Вначале семинара обсудили необходимость совершенствования профессиональных компетентностей педагогов в вопросах проектирования современного урока в контексте читательской грамотности. На первом этапе практической работы учителя общими усилиями попытались выстроить линейные структуры учебных занятий разного типа из набора этапов урока. Затем, группами работали над созданием банка методических приемов осмысления информации для моделирования урока в контексте читательской грамотности. Педагоги, работая в сотрудничестве, составили инструктивные карты уроков
с использованием различных приемов для развития читательской грамотности.

Была отмечена важность проведения подобных мероприятий.

Скачать материалы семинара

 

Похожие записи