Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Эмоциональное здоровье педагогов

В настоящее время одной из серьезных проблем современной школы является эмоциональное выгорание педагогов, которому подвержены чаще всего люди старше 35–40 лет. У педагогов заметно снижается энтузиазм в работе, пропадает блеск в глазах, нарастает негативизм и усталость. Известно, что по степени напряженности нагрузка преподавателя в среднем больше, чем у менеджеров и банкиров, генеральных директоров и президентов ассоциаций, то есть других профессионалов, непосредственно работающих с людьми. Именно вопросу профилактики эмоционального выгорания педагогов было посвящено заседание ММО заместителей директоров по ВР и старших вожатых.

Как избежать последствий выгорания путем планомерной профилактики синдрома, как выявить его причины, педагоги узнали на тренинге, который провела педагог-психолог высшей категории МБОУ «СОШ ст. Евсино» Наталья Николаевна Кашаутова. Также руководитель ММО Е. В. Колесникова ознакомила присутствующих с результатами самодиагностики, которая проводилась в рамках проекта «Школа Минпросвещения России».

Скачать материалы семинара

Похожие записи