Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Районный семинар (РМО) для учителей физики «Актуальные вопросы формирования функциональной грамотности на уроках физики»

29.10.2021г. был проведён районный семинар(РМО) для учителей физики «Актуальные вопросы  формирования функциональной грамотности на уроках   физики». Семинар проходил в формате дистанционного общения, на котором присутствовали 24 педагога.

Основной целью этого мероприятия  была  помощь в освоении учителями эффективных практик формирования и оценки функциональной грамотности школьников. На семинаре были представлены методические материалы по формированию естественнонаучной грамотности, по оценке функциональной грамотности. Руководитель РМО-учитель физики МБОУ «СОШ №3 р.п. Линёво» Чечёткина Т.Г. и учитель физики    МБОУ «СОШ с. Лебедёвка» Грачёва О.Е. поделились опытом работы по созданию заданий по естественнонаучной грамотности типа PISA.

Вывод, который сделали педагоги по окончанию семинара:

-для эффективного формирования функциональной грамотности целесообразно активнее использовать в образовательном процессе задания, построенные на реальных жизненных сюжетах для мотивирования учащихся к осознанному освоению знаний, для формирования умений, связанных с применением знаний в различных ситуациях.

Благодарим Татьяну Геннадьевну  и Ольгу Евгеньевну  за предоставленный материал.

Похожие записи