Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Cеминар для учителей начальных классов«Функциональная грамотность.  Диагностический инструментарий для оценки уровня сформированности  функциональной грамотности»

12 ноября на базе УМЦ для учителей начальных классов прошел семинар «Функциональная грамотность.  Диагностический инструментарий для оценки уровня сформированности  функциональной грамотности».

Участники семинара ознакомились с результатами международных исследований  TIMS, PIRLS, PISA.

На практической части семинара  учителя ознакомились с особенностями оценки функциональной грамотности, а также с критериями отбора данных заданий. В групповой работе педагоги выполнили  задания, которые использовались на международных исследованиях предшествующих лет.

Участники семинара проанализировали, используют ли подобные задания на учебных занятиях и как часто подобные задания встречаются в используемых учебниках. После чего пришли к выводу, что подобные задания редко или вообще не встречаются в учебниках и учебных пособиях.

Было принято решение использовать в образовательном процессе методы, приемы, которые формируют у учащихся:

— способность использовать предметные знания и умения при решении задач, приближенных к реальным ситуациям,

— общеучебные умениями — поиска новых или альтернативных способов решения задач, проведения исследований или групповых проектов.

Семинар получил высокую оценку всех присутствующих.

Материалы семинара

Похожие записи