Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

«Экзамен для учителя» — деловая игра по формированию навыков самопрезентации и рефлексии

21 сентября на базе УМЦ Искитимского района прошёл второй семинар для молодых педагогов – членов АМПИР (Ассоциация молодых педагогов Искитимского района). Тема была обусловлена логикой построения индивидуального профессионального маршрута молодого педагога через участие в конкурсном движении профессионального мастерства и звучала так: «Экзамен для учителя» — деловая игра по формированию навыков самопрезентации и рефлексии.

Молодым профессионалам предстояло не только познакомиться друг с другом и новыми членами ассоциации, но и понять общность целей и идей педагогического братства.  В ходе тренинговых упражнений, имитационных игр «Десять фактов о нас», «Учитель похож…», «Моя жизненная цель», «Ценности» педагоги получили в свою методическую копилку массу приёмов, способствующих построению деятельностной атмосферы на уроке. Кроме того, учителя смогли написать фрагмент педагогического эссе на одну из предложенных тем. Главная цель семинара была решена: молодые профессионалы осознали, что они не одни на непростом пути начинающего педагога, что старшие коллеги – методисты УМЦ – их главные помощники в закреплении на местах и профессиональном росте.

Похожие записи