Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Cеминар-практикум для учителей иностранного языка

28 апреля на базе МКОУ «СОШ №3 р.п.Линево» состоялся семинар-практикум для учителей иностранного языка по теме «Проектная деятельность на уроках иностранного языка как один из способов формирования УУД» В семинаре приняли участие 17 учителей иностранного языка из школ района.

На уроке немецкого языка (Куянова О.А.) и во внеклассном мероприятии (Веселова Т.Н., Лияскина Г.И.) просматривалось решение основных задач проектной деятельности:

— формирование у учащихся необходимых умений и навыков в разных видах речевой деятельности на уровне, определённом программой и стандартом;

— формирование активной самостоятельности учащихся;

— включение учащихся в диалог культур с использованием языка как средства межкультурного взаимодействия;

— формирование коммуникативной компетенции вне языкового окружения, используя возможность мыслить, рассуждать акцентировать внимание на содержание высказывания.

 Кроме того, был затронут вопрос диагностики знаний и умений учащихся, в результате чего учителя предложили провести семинар по данной проблеме в сентябре и выработать единые требования по составлению диагностического материала.

p17_dscn3422

Похожие записи