Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Cеминар для учителей иностранного языка

07 октября на базе МКОУ «СОШ с.Тальменка» состоялся семинар для учителей иностранного языка «Межпредметные связи на уроке английского языка в рамках ФГОС». Бинарный урок (английский язык / география)в 6 классе по теме «Чудеса природы» был проведен учителем английского языка первой квалификационной категории Сагитовой Татьяной Геннадиевной, и учителем географии Глибиным Сергеем Анатольевичем.

В семинаре приняли участие 27 учителей иностранного языка из школ района.

Интегрированное обучение создаёт новые условия деятельности учителей и учащихся и представляет собой действенную модель активации мыслительной деятельности и развивающих приёмов обучения. Оно требует и разнообразия форм преподавания, успешно влияющих на психологию и эффективность восприятия учащимися учебного материала.

Интеграция помогает сблизить предметы, найти общие точки соприкосновения, более глубоко и в большем объёме преподнести содержание дисциплин. Интегрированные уроки позволяют создать атмосферу заинтересованности и творчества; рассмотреть учебные вопросы или проблемы более многогранно, сплетая знания по отдельным предметам в единое целое, что делает урок интереснее, а знания ребят богаче и глубже.

При подведении итогов было отмечено, что такие формы работы соответствуют требованиям ФГОС и будут использоваться в работе учителей района.

p1_shkola

Похожие записи