Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

На базе УМЦ состоялся семинар для учителей истории и обществознания

14 февраля 2025 года на базе УМЦ состоялся семинар для учителей истории и обществознания «Контрольно-оценочная деятельность на уроках истории и обществознания  как условие достижения планируемых результатов при реализации обновлённых ФГОС».

Руководитель ММО учителей истории и обществознания Лаврентьев Е.А. заострил внимание коллег на объектах проверки — предметных и метапредметных результатах, на видах внутришкольного оценивания предметных результатов, в чём особенность критериального подхода в оценивании, напомнил компоненты оценивания предметных результатов по истории по классам с 5-го по 9-й, подробно разобрали содержании программы по окружающему миру для проведения стартовой диагностики в 5-м классе. Разбирая вопрос внешнего оценивания, Евгений Александрович рассказал учителям об особенностях проведения ВПР по истории и обществознанию в этом учебном году в 10 классе.

В ходе семинара учителя познакомились с теми заданиями  ГИА, которые выпускники 9-х и 11-х классов выполняют менее успешно. Учителям обществознания представлен материал для работы с учащимися 9-х классов, выбравших  обществознание, по отработке задания №5.

Учитель истории и обществознания МБОУ «СОШ п. Степной им. Никифорова В.С.» Наний И.Э. выступила с сообщением о предстоящих изменениях в преподавании истории и обществознания.

Похожие записи